Du och Jag

Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Du och jag [del 4]

Av Lisa Wilund - 15 februari 2010 19:59

Kapitel 4

 

Frida stirrar ner på sina slitna skor och väntar på att Calle ska säga något. Hon känner den varma vårvinden blåsa i hennes hår.

- Asså... Typ förlåt..? Jag var bara så jävla full i går... Säger Calle ganska tyst.

Frida nickar lite försiktigt, men fortsätter kolla på sina skor...

- Tja, det var väl det jag tänkte säga..?

- Okej, Mumlar Frida till svar.

-Hej då, säger Calle och vänder om och går sin väg.

Frida känner hur hon blir vimmelkantig igen. Hon vinglar sig iväg mot busshålls platsen alldeles bredvid. Hon sätter sig på bänken och väntar på bussen. Hon sitter i 10 minuter innan den äntligen kommer, hon kliver på betalar och sätter sig. Det känns skönt och tryggt att åka buss tycker hon. Att se staden passera utanför, att se alla människor och fundera på deras problem. Frida somnar nästan där på bussen, men i sista sekund kvicknar hon till och trycker på stopp-knappen. Han kliver av bussen och känner att det blåser ganska kraftigt nu. Hon svepar jackan närmare sin kropp och går dom 100 meterna till huset. Hon kliver in i huset och känner sig hemma, med dom slitna lila tapeterna i hallen som hon så ofta klagat på. Hon hör hur mamma står i köket och slammrar med kastruller. Frida klär av sig jackan och sparkar av sig skorna. Hon går in i köket och hälsar på mamma Anna.

- Jaha, när skaffade du kille då? Frågade Anna retsamt.

- Mamma, han är inte min kille, vi är bara kompisar.

- Jahaaa, svarade Anna fortfarnade en smula retsamt.

Frida flinar lite åt sin mamma sedan går hon in på sitt rum. Hon startar datorn och sätter sig och slö surfade lite, sen stängde hon av datorn och lägger sig ner på sängen och somnar.

Dom närmaste 3 veckorna var gansla händelse lösa, men den senaste veckan hade Calle börjat prata med henne. Frida och Elin sitter inne på tjej toan på skolan och pratar.

- Ahmen, har du sett Felix i 9B eller? Fy fan vad snygg han är! Säger Elin.

- Haha du och alla dina killar, håll dig till Gustav du nu, säger Frida retsamt.

Plötsligt slänger hon sig över toalettsitsen och spyr.

- Men fy fan Frida! Nästan skriker Elin.

Frida spyr en gång till och sköljer snabbt munnnen. Hon reser sig sakta upp och håller sig för magen.

- Fy fan vad ont i magen jag har, säger hon.

- Kom så går vi till skolsyster med dig! Säger Elin och är alldeles blek i ansiktet.

- Nej då, sjukanmäl mig är du gullig så kan jag gå hem, det är inte så långt.

- Okej.

Frida reser upp på ganska vinliga ben och går ut från toaletten, hon går till sitt skåp och tar alla sina saker. När hon når dörren känner hon att hon mår bra igen, men hon går hem endå. Äntligen hemma så spyr hon igen. Denna gång tyvärr på golvet, hon hämtar mopp och skurhink och tvättar upp allt. Hon kännde hur det känndes konstig i magen, lixom lite svällt. Hon sätter sig ner på en av kökstolarna, och hittar ett gammalt kvitto på bordet. Hon läser allt mamma handlade i går.

1 liter mjölk

gurka

tomater

köttfärsås

hushålls papper

Clerasil Blue graviditets test

Frida stelnade till när hon läste det sista.... Var mamma gravid? Eller ännu värre.... Var Frida gravid?

 
 
Ida Rigby

Ida Rigby

15 februari 2010 20:12

gud så bra, när kommer fortsättningen ? :D

http://idakarins.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Wilund - 29 augusti 2013 16:49

Jag loggade just in på denna blogg på måfå och såg att jag har haft 3-4 besökare dagligen i 3 år. Haha tyckte att det var så fruktansvärt sött, kan ni inte ta och slänga iväg ett mai till lisawilund@gmail.com så jag får veta vilka ni är? Blev så nyfi...

Av Lisa Wilund - 25 januari 2011 20:02

Där i dörren står mamma och undrar vad som står på, undrar varför Frida ser helt skärrad ut. Frida får inte fram ett ord, hon bara står och stirrar på mamma som om hon sett ett spöke.......................................................
................

Av Lisa Wilund - 4 januari 2011 23:21

Frida reser sig hastigt upp från golvet hon ligger på.  " NEJ NU JÄVLAR SKA JAG KLARA MIG! " Tänker hon, sedan vänder hon sig om och ser Erik med en stol ovanför huvudet, i högsta hugg att slå nån, och den tidigare killen ligga på golvet och ta s...

Av Lisa Wilund - 26 juli 2010 12:58

Du och jag del 12 Frida stirrar fåraktigt på tegelstenen på golvet bakom dem. Erik reser sig upp och kollar ut genom fönstret men ser ingenting. Frida reser sig sakta upp från soffan och går in till köket för att hämta en sopskyffel. Hon går f...

Av Lisa Wilund - 12 maj 2010 10:20

Du och jag del 11 Fridas hjärta gjorde frivolter när Erik rörde henne, hihi jag måste vara kär, tänkte hon för sig själv. - Är du hungrig? frågade Erik sedan. - Nja, lite kanske, svarade Frida trött. - Sätt dig inne i TVrummet så kan jag...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken :3

Översättning.


Ovido - Quiz & Flashcards